subscribe

My fashion, beauty and home selection of the moment

Search a post

16 June 2017

Multiculturally


Multicultural
adjective  mul·ti·cul·tur·al  \ˌməl-tē-ˈkəlch-rəl, -ˌtī-, -ˈkəl-chə-\


I recently asked you on Instagram wether I should write a post or not on Eid outfit inspiration and after positive responses from you dolls, I decided to post this celebration outfit. Just like me, this outfit is a mix of two different cultures. I am wearing a gorgeous skirt from By Kamssa  made out of African wax which is the most common material for clothing in West Africa. I paired the skirt with a simple black crop top and cape that I purchased few months ago from the website Missguided.
Je vous ai récemment demandé sur Instagram si vous vouliez que je poste un billet avec une idée de tenue pour la fête de l'Eid et après une réponse positive de votre part j'ai décidé de poster cette tenue idéale pour les célébrations. Tout comme moi, cette tenue est un mix de deux cultures différentes. Je porte une ravissante jupe de chez By Kamssa réalisée a partir de wax africain qui est le matériel de vêtement le plus utilisé dans l'Afrique de l'Ouest. Je porte également un trop top noir ainsi qu'une cape achetée quelques mois plus tôt sur le site Missguided.

Not only this outfit is suitable for Eid, which is the celebration that marks the end of the month of Ramadan but it is also perfect for any other type of celebration such as weddings for example.
Non seulement cette tenue est adaptée pour l'Eid, qui est la célébration qui marque la fin du mois de Ramadan mais elle est également parfaite pour d'autre type de célébrations tels que les mariages par exemple.

As the skirt on its own is full of colours and prints, I figured that the rest of the outfit should stay plain black in order to enhance the beauty of the statement piece.
Etant donné que la jupe seule est deja bien colorée et imprimée, je me suis dit que le reste de la tenue devrait rester entièrement noire de façon a mettre en valeur la beauté de la pièce clef.





Oh and before I forget, I can get you £5 off your next order on Missguided. Simply click here to redeem your £5 off.





⇣ Pin for later 



SaveSave
SaveSaveSaveSave

Connect with me

Back to Top